banner113

ŞEHİT KAYMAKAM SAFİTÜRK'ÜN HAYALİNİ GERÇEKLEŞTİRDİLER

'Tek Yürek Projesi' kapsamında Kaymakamlık, Belediye ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü organizasyonu ile eğitim gören 47'I Kız 40'I Erkek olmak üzere 87 öğrenci, 4Bayan Öğretmen,1 Bayan Hemşire,1 Derik Belediyesi Kültür Birimi görevlisi,4 Şoför toplam 97 kişi 3 günlük Tokat İli'ne yaptıkları gezi sona erdi.

ŞEHİT KAYMAKAM  SAFİTÜRK'ÜN HAYALİNİ GERÇEKLEŞTİRDİLER

Mardin'in Derik İlçesi'nde,10 Kasım 2016 tarihinde  makamına yerleştirilen el yapımı patlayıcının infilak etmesi sonucu kaldırıldığı Gaziantep Dr. Ersin Arslan Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 11 Kasım 2016 tarihinde şehit olan Kaymakam Muhammet Fatih Safitürk'ün hayalinin gerçekleştirilmesi  amacıyla başlatılan 'Tek Yürek Projesi' kapsamında  Kaymakamlık, Belediye ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü organizasyonu ile  eğitim gören 47'I Kız 40'I Erkek olmak üzere 87 öğrenci, 4Bayan Öğretmen,1 Bayan Hemşire,1 Derik Belediyesi Kültür Birimi görevlisi,4 Şoför  toplam 97  kişi 3 günlük Tokat İli'ne  yaptıkları gezi sona erdi.

Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün başlattığı 'Tek Yürek' projesi  kapsamında Mardin'in Derik İlçesi'nden giden 87'si  lise öğrencisi olmak üzere  97 kişilik ekip ilk gün Tokat Valisi Ömer Toraman ileTokat Anadolu Lisesi pansiyonunda sabah kahvaltısında bir araya geldiklerini belirten Derik İlçe Milli Eğitim Şube  Müdürü Zeynettin Babur ,Şehit Kaymakam Muhammet Fatih Safitürk'ün hayallerinin gerçekleştirilmesi adına bu projeye gönül verdiklerini  Vali Ömer Toraman'ın sıcak ilgisine mutlu olduklarını, kahvaltı ardından Tokat öğrenciler ile Derik öğrencileri arasındaki kaynaşmadan duydukları memnuniyetin anlatılmaz bir duygu olduğunu,öğrencilerle Sulu Sokak Çarşısındaki tarihi mekanları gezdiklerini,Arastalı Bedesten'de bulunan müzeye hayran kalan Derik'li öğrencilerin Tokat'lı kardeşleriyle  bol bol  hatıra fotoğrafı çektirdiklerini belirten Babur,Derik,Tokat 'Tek Yürek' projesi kapsamında Tokat İlinden Derik İlçemize Nisan ve Mayıs aylarında  iki grup ziyarette bulunmuştu.Aynı proje kapsamında 3 Temmuz   pazartesi günü Tokat Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün davetlisi olarak iki otobüsle 87 öğrenci,10 personel ile bir ziyaret gerçekleştirdik. Bu ziyarette başından sonuna kadar başta Sayın Tokat Valisi Ömer Toraman olmak üzere İl Jandarma Komutanı Hidayet Arıkan,Tokat  Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu, İl Milli Eğitim Müdürü  Levent Yazıcı  ekipleriyle  karşıladı. Tokat İlinde 3 gün misafir edildik.. Gezinin ilk gününde Tokat Merkezi gezildikten sonra pazar İlçesindeki ünlü Ballıca Mağarası gezildi. Akşam Tokat Sivil Tolum Kurumu(STK) temsilcileri ile bir araya geldik.Burada  tüm heyetimize Tokat tanıtımı ve sunumlar yapıldı. 2'inci gün sabah Niksar ilçesi tarihi ve turistik yerleri gezdik.Öğleden sonra Niksar Çamiçi yaylasına gidilerek oryantiring etkinliği yapıldı. Akşam Tokat gençlik merkezinde güzel sanatlar lisesi öğrencileri tarafından verilen müzik dinletisine Derik öğrencilerinin de katılmasıyla coşkulu bir gece yaşandı. 3'üncü gün Tokat Almusdaki baraj gölünü  gezdik. HES gruplar halinde öğrencilere tanıtıldı. Öğleden sonra meşhur Tokat kebabı ile heyetimiz uğurlandı.

Tokat iline yapılan bu ziyaret süresince desteklerini eksik etmeyen Tokat Valisi Ömer Toraman'a, İl Jandarma Komutanı Hidayet Arıkan'a, Tokat Belediye Başkanı Eyüp Eroğlu'na ve tüm ekibiyle baştan sona kadar bizleri mükemmel bir şekilde karşılayan ve uğurlayan İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı ve ekibine teşekkürü borç biliriz.

Şehit Kaymakamımızın tüm hayallerini ve projelerini kendine vasiyet kabul ederek misliyle hayata geçiren Derik Kaymakamı ve Belediye Başkanvekili  Hakan Kafkas'a da çok teşekkür ederiz. Bu projeler münasebetiyle şehit Kaymakamımız Muhammet Fatih Safitürk'ün hayallerini yaşatarak bir kez daha kendisini rahmetle anıyoruz."dedi.

Geziye katılan lise 11.Sınıf öğrencilerinden Gülan Er "Bu gezi ile Tokat'lı kardeşlerimizle güzel unutulmaz günler geçirdik.Çok mutlu olduk.Kardeşliğimizi sonsuza kadar devam ettireceğiz.